zondag 21 februari 2016

Stoere vaas met tegellijm

Verschillende keren zag ik op blogs en Google al vazen voorbij komen die bewerkt waren met tegellijm en een touw. Een erg stoer effect en wilde dit ook weleens proberen.

Ik kocht deze vaas bij de kringloop
Allereerst bewerkte ik hem met gesso. Gesso is een onderlaag die schilders vaak gebruiken op hun schildersdoek. Gesso maakt de ondergrond minder glad erg belangrijk want ik moet er een touw op lijmen.



Met home deco verf zette ik, nadat de Gesso droog was, met een kwast eerst een donkere laag op de vaas.


 Toen de donkere laag droog was lijmde ik het touw op de pot. Dit deed ik met een lijmpistool.
 Toen de lijm droog was verfde ik ook het touw mee.
 Zie hier het resultaat na de donkere laag.
 Nadat de donkere laag droog was bewerkte ik hem op dezelfde manier als het dienblad.

Bij de bloemist kocht ik mooie takken. Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat. 




10 opmerkingen:

Home is where the heart is zei

ziet er leuk uit zo met die takken erin!! Blijft leuk om te doen he....ik kijk ook steeds om me heen of ik niet nog iets zie wat een tegellijmbehandeling kan gebruiken :))

Geniet ervan
grtzz Brigitte

Anita r zei

Hartstikke mooi geworden.
Je kan het ook ;-)

fijne zondag gr. Anita

Marjon zei


Heel mooi geworden de vaas en prachtig met de takken erin...lieve groet Marjon

Jilly Garcy zei

Mooie vorm van vaas heb je gevonden , erg leuk ook met de mooie takken !
Groetjes
Christel , garcya's place

Anneke zei

Wat leuk om zo'n pot zo'n mooie metamorfose te geven. Staat mooi met de takken.
Liefs Anneke

Onder de rieten kap zei

Mooie metamorfose, goed gelukt en ik vind de kleur ook heel erg mooi geworden!
Liefs,Yvonne

Gerry zei

Dat is een mooi resultaat geworden, heel mooi met de takken erin!
De vorm van de vaas heeft een mooie bolle vorm, daar kun je qua bloemen of takken heel wat mee varieren!

Liefs, Gerry

Marieke Donkersloot zei

Leuk dat je het ook geprobeerd hebt! Pas op hoor, het is verslavend! Toen ik het net ontdekt had was er geen pot of vaas veilig meer! En nog steeds als ik de kringloop loop dan speur ik naar tegenlijm projecten! Jou vaas is mooi, zeker met die takken erin!

Geniet er van!

Groetjes Marieke

Bonjade zei

Prachtig zeg wat een groots resultaat!

Oh ga ook op zoek naar een mooie vaas ;)

Fijne avond

Lieve groet

Inge R. zei

oh hij is je heel goed gelukt zeg! goed idee!
grtjes, Inge R