dinsdag 26 januari 2016

De ladder

Even de foto van welke gekopieerd. Zie hier de ladder op de slaapkamer. Inmiddels lag hij onder mijn bed omdat ik hem beu was.

Beneden is de kerst deco verdwenen en wil ik het weer wat frisser maken. Op naar de lente!
Dus besloot ik de ladder maar eens onder het bed vandaan te plukken en aan te pakken.
Schuren had ik geen zin in en ik wist ook niet of het zou gaan werken dus besloot ik de ladder in een laag gesso te zetten. Gesso is een krijtlaag welke schilders gebruiken als onderlaag op het schildersdoek.
Na de laag gesso gebruikte ik home decor verf in de kleur clay om hem zijn uiteindelijke kleur te geven. Na drogen gaf ik hem zijn nieuwe plekje. Hij is niet helemaal stoot- en krasvast maar zolang hij stil staat zal hij weinig krassen krijgen.
Ik wilde er eerst een krans aan hangen maat vind hem zo ook wel leuk staan. Wat vinden jullie?




4 opmerkingen:

Marieke Donkersloot zei

Hoi Hellen,

Hij is leuk geworden, je ladder! Zo zie je maar, wie wat bewaard, die heeft wat! :)

Leuk dat je mij ook bent gaan volgen.
Ik ga snel je andere blogberichten lezen!

Groetjes Marieke,

rustiekbijmariek.blogspot.nl

It's me zei

Wat leuk allemaal Hellen ....gezellig hoor liefs Ria....x ❤️

Marjon zei


Veel leuker geworden....soms hebben spullen gewoon even een metamorfose nodig...lieve groet en fijn weekend Marjon

Onder de rieten kap zei

Me aangemeld als volger, wat is het mooi geworden!
Liefs, Yvonne