dinsdag 29 september 2015

Kringloop fan

Dat ik fan ben van kringloopwinkels mag inmiddels duidelijk zijn, tips voor leuke adresjes zijn dan ook meer dan welkom. 

Het begon met de kringloopwinkel in Almkerk. Een prachtige sfeervolle winkel in een oud pand. Heerlijk om altijd even rond te neuzen. Het leuke is dat er verschillende kamers zijn waar alles prachtig is uitgestald. Zeker de moeite waard om eens rond te neuzen als je in de buurt bent. Wanneer ik in de buurt ben zal ik vragen of ik wat foto's mag schieten om hier te plaatsen.

Sinds een tijdje heb ik ook kringloopwinkel Secunda in Tiel ontdekt. Wat het extra leuk maakt is dat deze kringloopwinkel een datum hangt aan de producten die binnen komen. Wanneer een product over de datum is krijg je 50% korting. Toch leuk!

Een tijdje geleden scoorde ik hier een plateau van hout.

Hij stond verstopt onder een vaas en had helemaal de verkeerde kleur. Toch zag ik hem wel op mijn eettafel staan met wat kaarsen erop. En hij was nog over de datum ook dus was ik uiteindelijk €1.75 kwijt.

Omdat ik de laatste tijd veel met afbijt in de weer ben besloot ik dat hier ook te doen. Helaas kwam er een hele lichte kleur onder uit dus vroeg hij nog om een kleine bewerking. Dat werd inwrijven met Home deco verf Graphite en daarna inwrijven met eiken lak.

Uiteindelijk kreeg ik een prachtig grijs effect.

Samen met de kaarsen staat hij te pronken op de eettafel. En met de kaarsjes aan geeft het naast veel licht ook veel gezelligheid.









1 opmerking:

Marjon zei


Heerlijk is dat zulke schatten vinden, een beetje werk en dan er zoiets moois voor terugkrijgen....prachtig geworden....lieve groet Marjon