dinsdag 8 september 2015

koffie en thee

Al een tijdje wilde ik een nieuwe salontafel in een sobere stijl. Wanneer ik niet weet wat ik wil ga ik googelen op afbeeldingen. Deze keer ben ik ook veel aan het googelen geweest tot ik gevonden had wat ik wilde. Ik wilde graag een oud bankje als salontafel. Na wat zoeken op marktplaats blijken de bankjes enorm duur. Dan maar op zoek naar een goedkopere oplossing.
Bij Xenos kwam ik onderstaand bankje tegen.


Omdat ik hem niet wilde missen in de winkel heb ik hem online besteld. Na lid worden van de nieuwsbrief kreeg ik een kortingscode t.w.v. €5 en werd de totaalprijs €34,99. Eenmaal bij de Xenos aangekomen om het bankje op te halen bleek het een goede keuze te zijn geweest om online te bestellen aangezien hij in de winkel op was.
Snel op naar huis om hem een oude look te geven.

Allereerst heb ik hele sterke thee gezet en deze gemixt met home deco verf graphite van de action.
na de eerste laag kreeg ik dit resultaat:


Iets donkerder zoals je ziet maar nog niet zo donker als ik wilde. Dus twee koffiepads in een schaal en kokend water erover. De koffiepads laten weken en later kapot gescheurd in de schaal. Vervolgens dit op het bankje gesmeerd met een kwast en uitgewreven met een doek. Zo wrijf meteen de koffieprut eraf. hieronder het resultaat na de koffie.



Weer wat bruiner maar nog niet bruin genoeg. Dus dook ik de kast in en daar kwam ik lak tegen in de kleur eiken. Met de kwast steeds een paar streken op het hout gezet en dit weer met dezelfde doek uitgewreven. Nu kwam het al in de buurt van het resultaat dat ik wilde.



 Om hem nog iets ouder te laten lijken pakte ik weer home deco verf graphite van de action en wreef ik dit met dezelfde doek uit over het bankje. Ik heb steeds in alle richtingen gewreven om de naden en kuiltjes van het bankje goed te vergrijzen. Eindelijk het resultaat wat ik wilde!

 

na een matte blanke lak was hij klaar om naar zijn nieuwe plekje te gaan. 



Dit prachtige bontje kocht in bij de Schatkamer in Brakel. Een heel leuk winkeltje vol hebbedingetjes. zeker de moeite waard om eens een kijkje te nemen.
Op het bontje zette ik de schaal die ik onlangs voor 50 cent bij de kringloop kocht.





10 opmerkingen:

It's me zei

Wat een leuk tafel en wat slim gedaan leuk hoor!..liefs Ria x

Marjon zei

Dat mooie dingen niet altijd peperduur hoeven te zijn blijkt maar weer en de bewerking vind ik ook super....eigen ideeën en het resultaat is prachtig geworden. Je hebt de tafel ook heel sfeervol gedecoreerd....fijne avond en lieve groet Marjon

inro soor zei

leuk! en dat voor zo,n prijs:)))
ik zag dat je volger bij mij bent geworden, welkom!
ik probeer me bij jou aan te melden, maar het lukt niet, ik probeer het later nog eens;-)


groetjes, Inge R

inro soor zei

gelukt! je moet je bij jou via een omweg aanmelden:( wist je dat? wie weet hebben anderen daar door zich ook niet aan kunnen melden...zou jammer voor jou zijn!
je moet nu op het oranje kleine vakje gaan staan,bij aanmelden, en daarna kun je je pas aanmelden op je blog
groetjes, Inge r

Jilly Garcy zei

Prachtig resultaat voor een mini prijsje .
Groetjes
Christel , Garcya's place

Secondhand & Sober zei

Leuk dat je me volgt! :)
Ik heb het bankje ook zien staan, heb ook getwijfeld om hem mee te nemen maar heb al 2 krukken en een tafel :) veel plezier ervan!

Liefs mandy

Secondhand & Sober zei

Leuk dat je me volgt! :)
Ik heb het bankje ook zien staan, heb ook getwijfeld om hem mee te nemen maar heb al 2 krukken en een tafel :) veel plezier ervan!

Liefs mandy

Gerry zei

Dat heb je op een leuke manier opgelost!
Je hebt nu een prachtige tafel!
Wat dat betreft vind ik dat de Xenos best goed inspeelt op de brocante en landelijke sfeer.
Ik wens je er veel plezier van!

Liefs, Gerry

knibbel knabbel knuisje zei

Oké. Ik zal binnenkort eens kijken hoe ik dat kan veranderen. Maar welkom!

Jessica van der Hoorn zei

Wat heb je dat tafeltje leuk bewerkt! Ik werd zo enthousiast dat ik sstraks mijn eigen tafeltje op kan halen:) Vraagje: de eerste behandeling heb je met sterke thee gedaan. Bedoel je dan echt de thee gemengd met verf of de theeprut? Ik ben benieuwd of ik net zo'n mooi resultaat krijg!
Groet, Jessica