donderdag 24 september 2015

Herfstspiratie

 Ik vind het heerlijk nu we richting de herfst gaan. Niet dat ik blij ben met het herfstweer maar omdat ik het een heerlijk seizoen vind om te decoreren in huis. Kaarsjes en het gebruik van prachtige natuurlijke en robuuste materialen.

Graag deel ik wat foto's met jullie.

Misschien levert het jullie wat herfstspiratie op (inspiratie voor het herfstseizoen)



 geeft zo'n warme uitstraling het bontje op mijn salontafel. 's Avonds met de kaarsjes aan is het helemaal een mooi plaatje.

 
Moeilijk is het niet om iets moois te maken. Een Dennenappel onder een stolp samen met een stukje boomschors. Prachtig tafereeltje. 



Vorig jaar was ik op zoek naar stoere kransen met hout. Overal peperduur dus ging mijn creatieve brein draaien. Na een heerlijke herfstwandeling in de Drunense Duinen zat ik vol inspiratie. Ik vond daar prachtige boomschors. Deze heb ik op een strokrans gelijmd met het lijmpistool. En na een jaar en verschillende verhuizingen in huis zijn ze nog steeds mooi!


Soms begin ik gewoon wat te decoreren. Zo ook hier. Eerst de stolp met wat dennenappels, tot ik de krans zag staan hier in huis en het ineens af was. 


Omdat ik de kleurtjes van de kalebassen teveel vond hier in huis was ik op zoek naar een sobere oplossing. Ik zag op welke.nl een foto voorbij komen met een betonnen kalebas en dat bracht me op het idee om met muurvuller aan de slag te gaan. Gemengd met grijze verf bracht ik de muurvuller aan. Ik was er erg blij mee en het staat dit jaar weer op mijn lijstje om te maken. 


 Omdat de kastanjes in het bos snel weg zijn bedacht ik het eens anders dan anders te doen. Een stoerdere versie. Een pijnlijk klusje was het wel om de stekelige omhulsels op de stro krans te lijmen.


 Met de draadmand die ik bij de action kocht ben ik nog steeds blij. Deze staat nu met kussens en een plaid in de woonkamer. Geeft een warm uiterlijk. 

 Deze rieten schaal vond ik bij de kringloop en maakte ik op met deco spulletjes (mos en dergelijke) van de action. De kroon vond ik overigens ook bij de kringloop, een glimmend exemplaar welke ik met eiken lak inwreef voor een ouder resultaat.


 Buiten kunnen de kleurtjes wel! Ik maakte een mega krans van een zwemband en bevestigde daar mos op samen met gedroogd fruit en dennenappels. 
De zwemband behandelde ik eerst met papier mache, muurvuller en ductape zodat hij niet in zou zakken.  

Heel simpel, dadeltakken op een schaal. Ik vind het altijd prachtig als ze aan het indrogen zijn. Echt najaar.

Ik ga maar eens inspiratie opdoen voor deze herfst en houdt jullie blogs ook zeker in de gaten!

5 opmerkingen:

inro soor zei

ik vind je kransen heel inspirerend! leuk, vooral die met boomschors:) die onthoud ik;-)
groetjes, Inge R

Onder de rieten kap zei

Die kalebassen zijn gaaf geworden zeg! Wat een onwijs leuk idee!
Ik zie dat je nog niet de blogvolgers knop hebt geinstalleerd, als je die er op zet krijg je veel volgers en dan zien mensen je posts ook sneller :)
Liefs, Yvonne

knibbel knabbel knuisje huisje zei

Heb je tips hoe ik deze installeer? Op een of andere manier lukt t niet....

Gerry zei

Ja, op je dashboard ga je naar instellingen, kies gadget, dan opent zich een venster waarin je heel veel dingen kunt instellen, kies voor volgers, klik onder in dit scherm op opslaan en daarna kun je dit gadget dat inmiddels in het voorbeeld van je blog staat via de muis naar een plaats slepen waar je hem wilt hebben in je sidebar, klik dan boven in de pagina op opslaan. Ik hoop dat dit duidelijk is, ik zit het uit mijn hoofd zo even te bedenken. Het is niet moeilijk, maar je moet het even weten. Je mag altijd vragen als het niet lukt, dan probeer ik het nog een keer.

Overigens ben je aardig bezig geweest. Mooie dingen heb je gemaakt.
Het wordt een mooi weekend, misschien vind je nog meer mooie materialen.
Je kransen zijn echt mooi!

Liefs, Gerry

Jilly Garcy zei

Mooie herfstsfeer, dadeltakken zijn dan ook een dankbaar materiaal .
Ook kransen zijn super leuk .
Ik zag dat je denappels gebruikt in een schaal samen met een windlicht , mooi hoor
Groetjes
Christel , Garcyasplace