zondag 20 september 2015

Een klein vriendje voor een klein prijsje

Ik ben erg blij met mijn bankje van Xenos welke ik een tijdje geleden oud maakte. Natuurlijk had ik me weer iets in mijn hoofd gehaald en zocht ik een klein bankje erbij zodat ze samen 1 geheel zouden vormen. Na een zoektocht bij de kringloop zag ik een heel wankel bankje wat me net iets te duur was naar mijn zin. Dus zonder bankje naar huis.

Samen met een vriendin zou ik die dag oude potten gaan bewerken met muurvuller dus ik parkeerde het idee van het bankje maar even. Ze zei dat ze ergens bij een kringloop nog andere potten had gezien waar ze die dag zou gaan kijken. Samen in de auto gingen we op weg naar de kringloop die geen kringloop bleek te zijn. We belanden in een oude schuur waar men spullen voor een rommelmarkt aan het uitzoeken waren. Na wat struinen vonden we potten en vond ik een kandelaar welke ik wel op wilde knappen. Ik had nog steeds het idee van het bankje in mijn hoofd dus vroeg ik of ze misschien een voetenbankje hadden. Uiteraard hadden ze die en ik koos uit alle exemplaren een donker eiken bankje voor een klein prijsje. Hij was een beetje aan de chique kant door zijn pootjes maar ik zag er wel wat in.

Ik heb hem eerst in de afbijt gezet en hem daarna behandeld met azijn en staalwol zoals bij het bijzettafeltje. Helaas pakte dit verkeerd uit en was mijn bankje bijna zwart. Dan maar weer in de afbijt maar ook dat werkte niet. Toen bedacht ik me dat ik hier nog een bus HG had staan voor het reinigen van vocht en weerplekken. Ik bedacht me dat dit spul bijtend was omdat ik er ook een handdoek mee verpest had. Ik zette het bankje buiten en spoot eerst het bovenblad in met HG. De volgende dag keek ik naar het resultaat en er was een prachtig vergrijsde houtkleur onderuit gekomen. Uiteindelijk heb ik heel het bankje met HG bewerkt en was ik zeer tevreden. Ik mishandelde het bankje nog met de hamer en toen was hij klaar.
Hij staat nu samen met het grote bankje te pronken als setje salontafels. Ik ben zeer tevreden!






5 opmerkingen:

Jilly Garcy zei

Leuk , jouw tafeltje , staat mooi bij zijn grotere broer.
Wat kan een mens dan blij zijn hè.
Groetjes
Christel , garcya's place

Gerry zei

Wat heb je dat leuk gedaan!
Het is een prachtig geheel en zo gemakkelijk om er even bij te gebruiken!
Leuk om dan toch te vinden wat je zoekt!

Lieve groet,
gerry

Anita r zei

Mooi Geworden.
En wat HG wel niet kan doen.

Anita

inro soor zei

ja dat werkt goed he? hg! haha wels tinken:((((
leuk geheel zo geworden, en je bent weer goedkoop uit;-)
groetjes, Inge R

inro soor zei

ja dat werkt goed he? hg! haha wels tinken:((((
leuk geheel zo geworden, en je bent weer goedkoop uit;-)
groetjes, Inge R