dinsdag 1 september 2015

lijst

Dat is weer even geleden. Uiteraard heb ik niet stil gezeten maar vandaag weer even de tijd genomen om te bloggen.

Al een tijdje was ik naar decoratie op zoek voor op de eettafel. Omdat het een robuuste tafel is wilde ik iets groots maar iets wat rustig oogt.
Zo kwam ik op het idee om een schilderijlijst op tafel te zetten tegen de muur aan. Op naar de kringloop op zoek naar een lijst. Deze was snel gevonden. Een prachtig donkerbruin exemplaar. Thuis zette ik hem eerst in de afbijt en wachtte ik vol spanning wat er onder de donkerbruine laag uitkwam. Dit is altijd weer een verrassing.

Met een staalborstel ging ik na het inwerken van de afbijt over de lijst heen. Er kwam een prachtig verweerde grijze kleur onder vandaan. Ik wilde de lijst eerst in de White wash zetten maar besloot toch om deze kleur te behouden. Uiteindelijk de lijst afgesopt om de afbijt te verwijderen en het glas eruit gehaald. Ik was nogal ongeduldig dus heb hem drooggeblazen met de föhn. Ik ben enorm blij en vind hem prachtig staan op de tafel samen met de krans en de kandelaars.




3 opmerkingen:

What's in a day zei

Wat ontzettend leuk om een lijst op deze manier te gebruiken.
Handig om met afbijt de lijst te verouderen, hij ziet er prachtig uit.

Lieve groet, Eefie

Alie zei

Hij is top geworden, staat daar prachtig. Heerlijk is dat hè van oude spullen weer iets nieuws maken?

Onder de rieten kap zei

Die lijst is echt gaaf geworden! Wat een leuk idee trouwens, ziet er zo gezellig uit!
Liefs, Yvonne