donderdag 23 oktober 2014

Een nieuwe ingeving...

Vorige week bij de kringloop 2 kandelaars gescoord met het idee ze te bewerken met muurvuller. Toen de muurvuller er eenmaal op zat was ik niet tevreden en kreeg ik een andere ingeving. Met wat bloem, zout en water brooddeeg gemaakt en de vorm van de kandelaars veranderd. Om ze uit te laten harden heb ik de föhn gebruikt, ze paste namelijk niet in de oven.... Na het föhnen goed uit laten harden in het zonnetje. Uiteindelijk de oneffenheden weggewerkt met muurvuller. Toen de muurvuller droog was ben ik er met een schuur papiertje over gegaan om de kandelaars gladder te maken. Daarna tegellijm erover vermengd met verf. Weer geschuurd en met een doek een donkerdere kleur over de kandelaars gewreven. Licht geschuurd en een kaars erop. Ben benieuwd naar jullie reacties...: 

8 opmerkingen:

Danielle van Heusden zei

Je kandelaren zijn mooi geworden zeg!
Lekker stoer!
Vraag me alleen af of het brood deeg lang goed blijft?
Liefs Daniëlle

Jilly Garcy zei

Zijn dit echt dezelfde kandelaars ? Gewoon onherkenbaar.
Mooi stoer geworden .
Lieve groet
Christel

Hann¥ zei

Wat een verandering zeg, mooie stoere robuuste kandelaars zijn het geworden!
Liefs,Hanny

Hann¥ zei

Het aanmelden lukt niet vanavond merk ik.
Maar ik ga je volgen hoor dus probeer het gauw weer ;-)

Gerry zei

Ik zat even te kijken, zo van: wat mis ik nou? Maar je hebt de kandelaars veranderd!
Wat kun je eigenlijk eindeloos varieren op het thema om oude potten en wat dan ook een ander look te geven.
Knap hoor!
En het past precies bij de kleur van je muur!

Lieve groet,
Gerry

It's me zei

Wowwww ze zijn mooi geworden hoor...!...lief fijn weekend van mij...x!

What's in a day zei

Je kandelaars zijn heel stoer geworden, ze lijken gewoon nieuw op deze manier, het idee van zoutdeeg is heel erg leuk en overal op toe te passen.

Lieve groet, Eefie

IS Interieur Styling zei

Hoi Hellen

Wat een mooie kandelaars zijn het geworden. Ik moet zeggen ik heb ook een blog, en daar ik al een tijd in een dip zit, doe ik niet meer zoveel delen op mijn blog. Maar van jou krijg ik wel weer inspiratie. Echt een leuk blog, ik wil je volgen maar dat lukt even niet. Kom wel weer terug
hoor. lieve groet Ingrid