woensdag 8 oktober 2014

Brocante schaal

Bij de kringloop wederom een mooie schaal op de kop getikt. In zijn originele staat ook erg mooi maar wilde een wat stoerder uiterlijk voor deze schaal.

Dus aan de slag gegaan met muurvuller. Eerst heb ik een laag gesso op de schaal aangebracht, zo hecht de muurvuller beter. Ik heb de muurvuller gemengd met enkele druppels zwarte plakkaatverf en koffieprut. Nadat de gesso droog was heb ik het muurvuller mengsel met een brede platte kwast aangebracht. Toen de muurvuller bijna droog was heb ik wat bakmeel tussen mijn vingers gepakt en heb ik hier en daar een beetje op de schaal laten vallen. Dit voorzichtig uitgeveegd met mijn vinger, dit kan ook met een kwast. Door het bakmeel krijg je de witte vegen op de schaal. Ben benieuwd wat jullie er van vinden…


Geen opmerkingen: